Un autobuz cu hidrogen va circula pe străzile din București, timp de o săptămână, pe traseul liniei 336

Un autobuz cu hidrogen marca Solaris va circula până pe 2 decembrie în Capitală, în urma unei colaborări între Solaris Bus & Coach, Societatea de Transport...

Un autobuz cu hidrogen va circula pe străzile din București, timp de o săptămână, pe traseul liniei 336
Sursa foto: www.stiripesurse.ro

Un autobuz cu hidrogen marca Solaris va circula până pe 2 decembrie în Capitală, în urma unei colaborări între Solaris Bus & Coach, Societatea de Transport Bucureşti STB şi Primăria Municipiului Bucureşti, conform agerpres.

Conform unui comunicat al companiei, cetăţenii Capitalei au ocazia să circule cu autobuzul Urbino 12, vehiculul urmând să funcţioneze în perioada 24 noiembrie - 2 decembrie pe traseul liniei 336.
Autobuzul Urbino 12 cu hidrogen va fi prezent timp de mai bine de o săptămână pe traseul stabilit în Bucureşti, pentru a putea fi testat de administraţia locală, în vederea familiarizării cu cea mai nouă tehnologie de propulsie şi a conştientizării eficienţei folosirii hidrogenului ca sursă de energie complet curată şi a diminuării emisiilor poluante de dioxid de carbon.

Această acţiune face parte dintr-un tur naţional început de Solaris în luna octombrie 2021, în care un autobuz cu hidrogen este prezentat în 12 oraşe din România. Turul autobuzului Solaris Urbino 12 cu hidrogen prin cele 12 oraşe din România cuprinse în traseu, inclusiv Bucureşti, este realizat în colaborare cu Linde Gaz România, partener care asigură alimentarea acestuia cu hidrogen.

Autobuzul Solaris cu hidrogen este caracterizat de un nivel scăzut de zgomot în timpul deplasării, ce garantează o experienţă plăcută de călătorie, atât pentru şoferi, cât şi pentru pasageri. Mai mult, confortul pasagerilor va fi asigurat şi de o serie de beneficii precum: sistemul de climatizare, camerele de supraveghere, dar şi un sistem modern de informare. De asemenea, aceştia îşi vor putea reîncărca dispozitivele mobile în porturile USB disponibile, în timp ce persoanele cu mobilitate redusă vor avea la dispoziţie o rampă şi un compartiment pentru scaune cu rotile.

În ceea ce priveşte caracteristicile sale tehnice, autobuzul Solaris cu hidrogen foloseşte un set de celule de combustie pentru a genera energie. Hidrogenul furnizat celulelor de combustie este transformat în electricitate, care la rândul său alimentează direct sistemul de acţionare a autobuzului care constă într-o punte motoare cu acţionarea în roţi. Autobuzul este, de asemenea, echipat cu o baterie Solaris High Power, care acţionează ca o instalaţie suplimentară de stocare a energiei electrice.

Hidrogenul necesar pentru propulsare, furnizat de Linde Gaz în cazul acestui proiect, este stocat în stare gazoasă în rezervoare de ultimă generaţie, plasate pe partea superioară a autobuzului. Singurele subproduse generate în timpul funcţionării autobuzului sunt căldura şi apa sub formă de vapori, fapt pentru care vehiculele nu eliberează substanţe nocive pentru mediu.

Solaris Bus & Coach SA este unul dintre cei mari producători din Europa de autobuze şi troleibuze. În cei 25 de ani de existenţă, compania a produs peste 20.000 de vehicule folosite în transportul public din sute de oraşe europene. În prezent, Solaris este lider de piaţă pe segmentul de e-mobilitate în transportul public, graţie gamei sale largi de troleibuze, autobuze electrice cu acumulator şi autobuze hibrid livrate. În septembrie 2018, Solaris Bus & Coach s-a alăturat grupului spaniol CAF.

În prezent, peste 300 de vehicule Solaris sunt folosite în transportul în comun din oraşele: Craiova, Cluj-Napoca, Piteşti, Braşov, Satu Mare, Galaţi, Baia Mare, Oradea, Mediaş şi Târgu Jiu, vehiculele electrice şi hibrid fiind preponderente. De asemenea, peste 170 de vehicule ecologice urmează să fie livrare în următoarele 12 luni către diferite municipalităţi din România.